Hoe configureer ik edpnet telephony op mijn FRITZ!Box
De onderstaande handleiding legt uit hoe u uw FRITZ!Box handmatig kunt configureren voor edpnet-telefonie gebruik.
Als uw internetverbinding automatisch is geconfigureerd (raadpleeg hiervoor onze handleiding over hoe u dit kunt doen als u een FRITZ!Box 7430, 7360 of 7530 gebruikt) hoeft u niets te doen. Uw telefoonnummers worden dan ook automatisch ingesteld. Automatische configuratie werkt helaas niet als u meer dan 3 nummers wilt configureren. Volg in dit geval de onderstaande gids.
Open uw webbrowser (Chrome, Firefox, ...) en ga naar de webinterface van uw FRITZ!Box. Standaard moet deze bereikbaar zijn op http://fritz.box of http://192.168.178.1 Log in als erom gevraagd wordt.
Klik op Telefonie in het menu links en selecteer Eigen Telefoonnummers in het drop down menu. U wordt doorverwezen naar het tabblad Telefoonnummers. Klik op Nieuw telefoonnummer.
Geef de VoIP-instellingen van uw telefoonnummer in op het volgende scherm:
- Kies Andere provider onder Telephonieprovider
- Telefoonnummer voor de aanmelding en Intern telefoomnummer: uw telefoonnummer
Scroll naar beneden en voer uw VoIP-inloggegevens in:
- Gebruikersnaam: uw telefoonnummer
- Wachtwoord: uw VoIP-wachtwoord
- Registrar: sip.edpnet.be
Controleer of alle instellingen correct zijn ingevuld.
- Klik op Terug als u iets wilt aanpassen.
- Klik op Verder als de instellingen correct zijn.
Indien de configuratie succesvol is afgerond, dan zal het Status lichtje naast uw telefoonnummer groen worden
U bent bijna klaar! Sluit uw analoge telefoon gewoon aan op de FON-poort van uw FRITZ!Box, zodat u kunt beginnen met het gebruik van edpnet-telefonie.