Ik verhuis en iemand anders, die op mijn adres gaat wonen, wil mijn abonnement overnemen
Deze situatie kan zich bijvoorbeeld voordoen in studentenhuizen. Wanneer u verhuist en iemand van dezelfde instelling gaat op uw adres wonen en hij/zij wil uw DSL-aansluiting overnemen, dan kunt u edpnet vragen of ze de DSL-aansluiting administratief willen overdragen aan de nieuwe bewoner. Hoe wordt dit geregeld?
Procedure
1. Vul het formulier voor overdracht abonnement in. Zorg ar aub voor dat alle velden door u en de nieuwe eigenaar van uw abonnement keurig ingevuld worden en dat er zeker twee handtekeningen (van u en van de nieuwe eigenaar) staan.
2. Bezorg het formulier aan edpnet (per mail, per post, per ticket, per fax).
3. Wacht op onze bevestiging dat het abonnement is overgedragen.
Facturen
Zorg er aub voor dat alle facturen op moment van de overdracht voldaan zijn.
Alle facturen voor het abonnement die op uw naam zijn uitgekomen vóór de abonnement overdracht dienen door u voldaan te worden en worden op naam van de nieuwe eigenaar niet aangemaakt.
Indien uw factuur de periode wanneer de nieuwe bewoner het abonnement al gaat gebruiken dekt, dan dient u dit zelf intern met de nieuwe bewoner te bespreken en op te lossen.
Facturen worden op naam van de nieuwe eigenaar aangemaakt pas na de overdracht van het abonnement.
Ik heb internet bij edpnet en een vaste telefoonlijn bij KPN
Als u edpnet internet op een vaste lijn van KPN actief hebt, kunt u uw bestaande KPN telefoonaansluiting in dit geval niet verhuizen naar uw nieuwe adres (eventueel met nummerbehoud). De nieuwe bewoner dient of beide abonnementen (internet en telefonie) overnemen, of opnieuw bestellen als een nieuwe klant. In het tweede geval dient u dan uw abonnement bij ons opzeggen of naar uw nieuw adres meenemen.