Help & Support

Hoe werkt edpnet telefonie

Naast DSL en digitale televisie levert edpnet ook telefonie. Als u edpnet telefonie gebruikt, dan belt u in feite over internet en niet meer over een klassieke vaste lijn van KPN. 

Om over internet te bellen hebt u enkel een werkende internet verbinding nodig. U hoeft dus niet meer te beschikken over een traditioneel telefoonabonnement van KPN.

Hoe functioneert dat? 

Uw spraaksignaal wordt over internet naar een server (computer) verzonden. Deze server zorgt er vervolgens voor dat uw spraaksignaal wordt geleverd naar het telefoonnetwerk.

Welke hardware heb ik nodig?

Voor het gebruik van edpnet telefonie hebt u geschikte hardware nodig, nl. het volgende:

1. Modem die VoIP (=internet telefonie) ondersteunt

U kunt dit makkelijk zelf onderzoeken of uw modem VoIP-ondersteuning heeft. VoIP-modems hebben telefoonpoorten en telefoonindicatoren (zie afbeeldingen hieronder):

 

Met een VoIP-modem kunt u een analoog telefoontoestel blijven gebruiken. U sluit uw telefoontoestel op een telefoonpoort van de modem aan en configureert uw telefoonaccount in de modem. Indien nodig kunnen we u hierbij uiteraard altijd helpen.

2. Gewone DSL modem + IP-telefoontoestel

Als de modem geen VoIP-ondersteuning heeft, dient u een IP-telefoontoestel te gebruiken dat voor VoIP wel geschikt is. In dit geval sluit u uw IP-telefoontoestel op een LAN-poort van de modem en configureert uw telefoonaccount in uw telefoontoestel. 

Alle modems die edpnet momenteel aanbiedt en levert ondersteunen VoIP. 

Voordelen van VoIP-telefonie

  • kosten zijn veelal goedkoper dan bij een traditioneel telefoonabonnement;
  • de kwaliteit van uw telefoonverbinding is meestal beter;
  • internationaal bellen is bijna net zo goedkoop als bellen binnen het land;
  • gratis bellen naar klanten die ook gebruik maken van edpnet telefonie zowel in Nederland als in Belgiё;
  • voicemail per mail ontvangen.

 

Zie ook: 

Is mijn modem geschikt voor edpnet DSL?

Kan ik edpnet telefonie zonder edpnet DSL bestellen?

Kan ik edpnet telefonie ook in het buitenland gebruiken?

Waar vind ik de nodige gegevens om edpnet telefonie te configureren?

Hoe beheer ik mijn edpnet telefonie?

edpnet cookies

Functioneel noodzakelijke en analytische cookies zijn minimaal nodig voor een goede werking van de edpnet website. Deze worden niet gebruikt om u als bezoeker op onze website te identificeren. Edpnet gebruikt ook commerciële/advertentiecookies die worden gebruikt om advertenties op websites van derden te personaliseren. Deze cookies zijn standaard uitgeschakeld. Maar u kunt ervoor kiezen om ze hieronder in te schakelen. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor alle details.

Cookies instellen
Commerciële/advertentie cookies worden gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Het is de bedoeling om edpnet-advertenties, die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker, weer te geven op derde partij websites. Wie deze derde partijen zijn, kan je lezen in onze Cookie Policy.
Minimale cookies accepteren